Izjava za javnost studenata iz Rijeke

Posted on 27/09/2012

0



”Vuk dlaku mijenja, ali ćud nikad.”

Latinska izreka

Iako je besplatno obrazovanje u Hrvatskoj službeno ostvareno, studenti i dalje ”participiraju” u troškovima studija. Ovaj put ključna riječ je uspješnost.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta uspješnim smatra sve one studente koji ostvare većinu ECTS bodova u godini. Prema ovom modelu, studentima kojima ostane i jedan ispit za položiti naplaćuje se svaki ECTS bod čija vrijednost zasada iznosi 91 kunu. Nema nikakve garancije da ovaj iznos neće višestruko porasti uzevši u obzir loše financijsko stanje fakulteta i sveučilišta (npr. Sveučilište u Osijeku već je proteklih godina objavilo da će jedan ECTS bod iznositi 924 kune za studente medicine). Uspješnost kako je ovdje definirana samo je dodatan način da se obrazovanje naplati i isključi studente lošeg socioekonomskog statusa iz obrazovnog sustava. Vladajući ih sada otvoreno nazivaju lijenima, neodgovornima i nemarnima, iako istraživanja pokazuju da je uspješnost tijekom studiranja najviše povezana sa socioekonomskim statusom studenta. Studenti koji moraju raditi uz studij ili imaju obitelj prvi će na koži osjetiti ovaj još restriktivniji model naplate od onih prethodnih. Socijalne nejednakosti ovime se nastavljaju perpetuirati, isključujući sve veći sloj društva iz visokog obrazovanja.

Uprave fakulteta prisiljene su naplatiti bodove budući da nastoje poboljšati svoju ionako lošu financijsku situaciju (npr. naš fakultet mora podmiriti račune za struju i ogromni trošak održavanja nove zgrade kampusa). Međutim, umjesto da zajedno stanu rame uz rame sa studentima i jasno prokažu namjere Ministarstva, odlučile su svoja potraživanja prelomiti preko leđa studenata i njihovih roditelja koji već snose teret ekonomske krize. Umjesto da svi sjedimo skrštenih ruku vjerujući u socijalno osjetljivu vladu, pozivamo Vas da se zajedno izborimo za svoja prava!

U Rijeci, 25.9.2012.

Autonomni studenti

http://blog.autonomnistudenti.com/?p=3902

Advertisements